strona główna > nagrody ARTeonu

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

Nagrody ARTeonu

2011 - Piotr Wysocki

Laureatem trzynastej już edycji Nagrody „Arteonu” został Piotr Wysocki, jeden z najciekawszych artystów wideo w Polsce, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, który w 2008 roku obronił dyplom w pracowni malarstwa prof. Jarosława Modzelewskiego oraz pracowni przestrzeni audiowizualnej prof. Grzegorza Kowalskiego.
W uzasadnieniu werdyktu kapituła Nagrody „Arteonu” stwierdziła: „Działania Piotra Wysockiego skoncentrowane są przede wszystkim na pracy z ludźmi i cechują się dużą wrażliwością społeczną. Ostatnie dwa lata były okresem intensywnej aktywności twórczej artysty. Zrealizował w tym czasie sześć projektów filmowych, w tym trzyczęściowy projekt »Granica/Krzyż/Przejście«, prezentowany w Galerii Arsenał w Białymstoku i Galerii Kronika w Bytomiu, film wideo »Czuwaj« (2010), akcje/dokumentacje wideo: »Kamanda« (2010) i »Free Run« (2011). Nagroda odnotowuje tę intensywność, a zarazem jest wyrazem szacunku dla artysty, który po czterech latach przerwy powraca do bohaterki swojego najgłośniejszego filmu – »Aldona«, aby ponownie wesprzeć ją w przełomowym momencie jej życia”.
Dorota Monkiewicz
przewodnicząca Kapituły Nagrody „Arteonu” 2011

w 2015 roku Piotr Wysocki zwrócił otrzymaną nagrodę