strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

Labirynt 2005 \"Poza kamerą\", Kłodzki Ośrodek Kultury, Kłodzko, 14. do 16.10.2005 r.

Tadeusz Sawa-Borysławski
Siódmy Labirynt...
Ubiegłoroczny Labirynt, a ściśle 12 tworzących go imprez, w tym większość związana z fotografią, pozostał w pamięci autorów i odwiedzających jako bardzo bogata konfrontacja postaw artystycznych: od demonstracji pierwotnych technik zdjęciowych, fotografii bez użycia kamery (hasło wywoławcze imprezy brzmiało „Poza kamerą”), do eksperymentów z pogranicza filmu, przenikania się fotografii i grafiki komputerowej. Wystawą niosącą festiwal, kluczem do rozumienia jego ogólnej koncepcji oraz standardem wyznaczającym poziom stała się zbiorowa prezentacja wielu autorów, opatrzona symbolicznym neologizmem „Manrejoholomania”. Zestawiono na niej artystów i efekty ich postaw twórczych, nieraz bardzo odległych, tworząc wyjątkowo ciekawą przestrzeń do porównań, analiz i obserwacji.

Tomasz Natański, „Jak się cienie na ścianie układają... (w pokoju stołowym)”, cieniografie, 2005 r.

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym