strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

Rafał Milach, „W samochodzie z R”, Czytelnia Sztuki, Gliwice, 3.02-1.04.2012

W Islandii z R
Rafał Milach w gliwickiej Czytelni Sztuki
Zuzanna Sokołowska
„W samochodzie z R” stanowi cykl doskonałych realizacji utrzymanych w klimacie dokumentalnego fotoreportażu. Nie jest to na pewno tradycyjny zapis wycieczki typu all inclusive, z pocztówkowymi fotografiami przyrody i zabytków Islandii, raczej czujne spojrzenie wrażliwego artysty, rejestrującego najbardziej światłoczułe fragmenty islandzkiej rzeczywistości – zimnej, tajemniczej, zniekształconej przez wciąż obecne widmo kryzysu. Ekspozycja składa się z dwóch równoległych narracji, które doskonale się uzupełniają. Z jednej strony Milach komentuje poprzez swój aparat otaczający pejzaż, z drugiej – Breiđfjörđ opisuje każdy ruch artysty, okraszając swoje uwagi ironicznym komentarzem zmęczonego nadmiarem pytań i kilometrów przewodnika.

Rafał Milach, z cyklu „W samochodzie z R”, materiały prasowe Czytelni Sztuki w Gliwicach

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym