strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

„Out of Sth vol. 3”: „Les Fleurs du Mal (kwiaty zła)”, Galeria Awangarda BWA Wrocław; „Free ride art space”, Galeria Awangarda BWA Wrocław,

Sztuka na ulicy i rowery
„Out of something 3” we Wrocławiu
Mat Maria Bieczyński
„Out of something” to tytuł wrocławskiego festiwalu sztuki w przestrzeni publicznej, który w tym roku odbywa się po raz trzeci. Jego poprzednie edycje (2008 i 2010) zyskały bardzo pozytywne recenzje i były wielokrotnie nagradzane. Pierwsza z nich koncentrowała się na światowym urban art, druga zaś prezentowała artystów ingerujących w przestrzeń miejską przy zastosowaniu różnorodnych technik artystycznych, choć przeważały murale. Tematem trzeciej odsłony są szeroko pojęte „zagadnienia miasta w jego społecznym i politycznym wymiarze”. Działania artystów podejmowane w ramach festiwalu doskonale wpisują się w szerszy kontekst akcji artystycznych z powojennej historii stolicy Dolnego Śląska (m.in. działalność „demaskatorsko-interwencyjnego teatru Kalambur” od 1957 roku i Pomarańczowej Alternatywy w drugiej połowie lat 80.). W ramach festiwalu odbywają się trzy wystawy: „Les Fleurs du Mal (kwiaty zła) – nowa sztuka z Londynu”, wystawa rowerowa „Free ride art space” oraz „Strefa miejska”, czyli liczne akcje w przestrzeni publicznej.

Kevin Cyr, „Camper bike”, fot. materiały prasowe BWA Wrocław

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym