strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

ARTCUBE. Potrzeba Sztuki - Galeria Program, Warszawa

Premiera pierwszej kostki z cyklu „ARTCUBE – potrzeba sztuki”, zaprojektowanej przez Kubę Bąkowskiego, odbędzie się w dniu otwarcia wystawy tego artysty w Galerii Sztuki Program w Warszawie, czyli 14 kwietnia. Akcja „Potrzeba sztuki” ma w zamierzeniu promować zjawiska związane z potrzebą posiadania dzieła sztuki. Przedmiotem akcji jest obiekt kolekcjonerski: zestaw 12 kostek wytworzonych techniką sitodrukową na drewnie, zaprojektowanych przez wybitnych polskich artystów z wielu dziedzin sztuki (malarstwo, fotografia, realizacje wideo, rzeźba, instalacje), co ukaże różnorodność mediów i postaw artystycznych. Autorami kostek będą: Kuba Bąkowski, Karol Radziszewski, Katarzyna Górna, Marzena Nowak, Zygmunt Rytka, Bożenna Biskupska, Tatiana Czekalska & Leszek Golec, Teresa Murak, Agnieszka Kalinowska, Paweł Susid, Zbigniew Libera, Bettina Bereś. W projekcie weźmie udział 12 ambitnych galerii non profit w Polsce, w których kostka będzie dystrybuowana. Finał akcji zwieńczy w maju 2006 r. gala, podczas której nastąpi m.in. wręczenie sygnowanych przez artystów opakowań pudeł przeznaczonych na 12 kostek, a także zaprezentowane zostaną wszystkie zebrane komplety kostek, tworzących pełnowartościową kolekcję.

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym