strona główna  > Grand Front
wybierz miasto:
B G K Ł O P S T W KONKURSY

Gdańsk
Muzeum Narodowe w Gdańsku / Oddział Etnografii
"Dźwięki pierwotne"
18.05.2019 - 31.12.2019

"Dźwięki pierwotne" to pierwsza wystawa w Oddziale Etnografii Muzeum Narodowego w Gdańsku, która wykorzystuje przestrzeń całego budynku, a także ogródek przymuzealny. Na potrzeby ekspozycji powstały oryginalne instalacje dźwiękowe, wypożyczono wyjątkowe eksponaty i zabytkowe, często już nieznane instrumenty muzyczne. Przygotowany soundtrack wystawy stałej Oddziału, który wzbogaci ekspozycję o antropologiczno-muzykologiczną opowieść o nieistniejącym już świecie. Do zespołu tworzącego projekt zostali zaproszeni badacze etnomuzykolodzy, muzycy oraz artyści współcześni, wszystko po to, by stworzyć interaktywną, atrakcyjną wizualnie i odbieraną wieloma zmysłami wystawę, która pozwoli wejść w sferę dźwięków i poznać sekrety polskiej muzyki ludowej. Namawiamy też do aktywnego uczestnictwa: słuchania, grania i tańczenia!
Wystawa „Dźwięki pierwotne” przybliża fenomen dźwięku w kulturze, jego ewolucji, funkcji i ról. Temat ten został ukazany na trzech poziomach: dźwięków naturalnych, muzyki ludowej wyrastającej z dźwięków pierwotnych oraz wtórnego zainteresowania muzyką tradycyjną, inspiracji i jej przetwarzaniu przez współczesnych artystów.
Pierwszy poziom jest poświęcony relacji dźwięków człowiek – natura, a więc naśladowaniu dźwięków natury, naturalnym instrumentom (patyki, kamienie, źdźbła traw), dźwiękom pracy ludzkiej, wpływowi dźwięków na ciało, sygnałom oraz dźwiękom magicznym. To wokół tej problematyki – dźwięków pierwotnych – jest osnuta koncepcja wystawy i placu zabaw dla dzieci. Oprócz szumu drzew i strumyka tematem są między innymi pejzaże dźwiękowe dziewiczego krajobrazu, utracona równowaga dźwięku i ciszy czy melodia wsi. Nie sposób pominąć kwestii siły ludzkiego brzmienia w świecie naturalnych dźwięków, wszak przez wiele wieków najgłośniejszym słyszalnym sztucznym dźwiękiem było bicie dzwonu czy złowrogie huki armat.
Drugi, najobszerniejszy poziom wystawy, dotyczy szeroko rozumianej polskiej muzyki ludowej. Celem wystawy jest uchwycenie pejzażu dźwiękowego dawnej wsi, zdefiniowanie polskiej muzyki ludowej, ukazanie jej charakterystycznych elementów (w zależności od regionu i grup etnicznych), funkcji, ewolucji, bogactwa instrumentów muzycznych, wreszcie – twórców i muzyków. Ta część wystawy jest poświęcona następującym relacjom: muzyka a obrzędy, muzyka a religijność, muzyka a życie codzienne. Wydarzenia ze sfery sacrum i profanum. Wystawa porusza także temat więzi człowieka z instrumentem (i muzyków, i twórców), a także wizerunku muzyka, jego roli w społeczeństwie, pełnionych funkcji intensywności doznań muzycznych. Na koniec zainteresowani mogą się zapoznać z historią badań nad dźwiękiem, nagrań terenowych czy archiwaliami.
Trzeci poziom tematyczny wystawy stanowi próbę ukazania wpływu muzyki na kompozytorów klasycznych i popularnych oraz współczesnych artystów audiowizualnych, jak również pokazania analogii między muzyką wsi a jazzem i bluesem, opartej o fenomen improwizacji.
Wystawie towarzyszy książka dla dzieci Brzdęk. Jak złapać dźwięk autorstwa Pawła i Piotra Sitkiewiczów z ilustracjami Agaty Królak. Dodatkowo, zapraszamy na październikową konferencję naukową, a także sympozja popularnonaukowe, wykłady, spotkania oraz prelekcje. Projekt wzbogaci specjalnie przygotowany program edukacyjny, dostosowany do odbiorców w różnym wieku, adresowany zarówno do grup zorganizowanych, jak i rodzin, seniorów, młodzieży i dzieci. Dzięki bogatemu programowi koncertów przez cały czas trwania wystawy Oddział Etnografii będzie rozbrzmiewał muzyką ludową, klasyczną i współczesną.
Kuratorzy: Anna Ratajczak-Krajka, Krystyna Weiher-Sitkiewicz, Waldemar Elwart; opieka merytoryczna: prof. dr hab. Zbigniew Jerzy Przerembski (Uniwersytet Wrocławski), dr Robert Losiak (Uniwersytet Wrocławski), artyści: Marcin Dymiter aka emiter, Sylwester Galuschka & Konrad Gustawski & Wojciech Wilk, Julie Myers, Florian Tuercke, Wojciech Zieliński

[zwiń]


Gliwice
Muzeum w Gliwicach – Willa Caro i Czytelnia Sztuki
"Hasior. Wystawa ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem"
13.07.2019 - 20.10.2019
Patronat „Arteonu”

Jak sam twierdził, „nigdy nie chorował na nowoczesność”. Jeden z najwybitniejszych i najbardziej charakterystycznych polskich twórców współczesnych – Władysław Hasior. prowokujący indywidualista, przyrównywany do Rauschenberga i Warhola, uznawany za prekursora polskiego pop-artu. Tworzywem sztuki uczynił odpady cywilizacji technicznej łączone z przedmiotami ze sfery sacrum. Prowadził nieustanny dialog z polską rzeczywistością i mitologią, dialog zaprawiony poezją, ale też drwiną i ironią, jak „Sztandar św. Emeryta”. Sięgał po tematy ponadczasowe, symbole i archetypy, które wpisywał w aktualny kontekst. Tworzył prace ekspresyjne i uczuciowe. Rzeźbę „Niobe” ulepił z mydła i rozpalił ogień. Jego sztuka była sztuką pięciu żywiołów – piątym miała być fantazja. Żywiła się kiczem religijnym i świeckim, obrazami Polski powiatowej, gdzie tradycyjna kultura wiejska i małomiasteczkowa przyswajała i przeobrażała/oswajała wytwory „nowoczesności”. Wystawa „Hasior...” została przygotowana we współpracy z Muzeum Tatrzańskim w Zakopanem, które posiada największą kolekcję prac artysty oraz jest opiekunem jego spuścizny. Ekspozycja zostanie zaprezentowana w dwóch odsłonach. Na piętrze Willi Caro będzie można zobaczyć zarówno wczesne prace (kolaże, szkice akademickie i ceramiki), jak i asamblaże, projekty wybranych realizacji plenerowych czy też archiwalia związane z życiem artysty. W Czytelni Sztuki natomiast organizatorzy przybliżą fotograficzny i scenograficzny dorobek artysty. Jak mówił Władysław Hasior: „Bo tu chodzi o ruch wyobraźni, o ścieranie się poglądów – sam eksponat nie musi być arcydziełem – wystarczy, że jest skuteczną płaszczyzną do ćwiczenia wspólnoty wyobraźni”. W Muzeum w Gliwicach zostanie w sposób przekrojowy ukazana twórczość Władysława Hasiora przez prezentację najbardziej znanych prac artysty, w tym tych odnoszących się do doświadczenia wojny, cierpienia i przemijania. Kuratorami wystawy są Julita Dembowska (Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem) oraz Wojciech Nowicki (Czytelnia Sztuki).          

Władysław Hasior, „Zwiastowanie II”, kolekcja Muzeum Tatrzańskiego im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
[zwiń]


Katowice
Galeria Szyb Wilson
XII Art Naif Festiwal
07.06.2019 - 23.08.2019
Patronat „Arteonu”

Międzynarodowy Festiwal Sztuki Naiwnej – Art Naif Festiwal – jest wydarzeniem cyklicznym, dzięki któremu już od ponad 10 lat postindustrialne wnętrza Galerii Szyb Wilson w Katowicach zapełniają się kolorową, radosną i odświeżającą sztuką naiwną z całego świata. W 2019 roku Festiwal odbywa się po raz dwunasty. Krajem przewodnim tegorocznej edycji, a jednocześnie gościem specjalnym Katowic jest odległa Kolumbia, w której sztuce do dziś zauważalne są wzajemne wpływy sztuki europejskiej, która dotarła do Ameryki na przełomie XV i XVI wieku, i pierwotnej, rodzimej kultury Inków. Nie zabraknie również reprezentantów innych krajów Ameryki Południowej: Argentyny, Brazylii, Ekwadoru, Urugwaju czy Wenezueli. Wystawie głównej towarzyszyć będą wystawy dodatkowe, zorganizowane przez Muzeum Śląskie, Muzeum Historii Katowic, Muzeum Górnośląskie w Bytomiu, Łódzki Dom Kultury. Podczas festiwalu nie zabraknie warsztatów artystycznych dla dzieci, koncertów i corocznego ArtJarmarku na nikiszowieckim rynku. Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.artnaiffestiwal.pl

Głównym celem Art Naif Festiwalu jest rewitalizacja społeczna oraz przełamanie stereotypowego spojrzenia na przemysłowy charakter Śląska. Aby w pełni zrealizować zamierzone działania i dotrzeć do jak największego grona odbiorców, oprócz wystawy prac z nurtu naiwnego, organizatorzy przygotowują warsztaty plastyczne i inne wydarzenia edukacyjno-kulturalne. 

Sala Pilar (Argentyna), „The Moose in Katowice”, mat. pras. XII Art Naif Festiwal

[zwiń]

   »

W lipcowym numerze Arteonu: Kajetan Giziński pisze entuzjastycznie o wystawie „Wokół Konrada Krzyżanowskiego. Asocjacje i ekspresje” odbywającej się w Muzeum Pałac Herbsta w Łodzi. Grażyna Krzechowicz przedstawia sylwetkę Olgi Wisinger-Florian z okazji jej monograficznej wystawy w Leopold Museum we Wiedniu. „Historie o starości” w białostockim Galeria Arsenał elektrownia recenzuje Sebastian Kochaniec. Wystawę „Choroba jako źródło sztuki” odbywającą się w Muzeum Narodowym w Poznaniu omawia Aleksandra Kargul. Karolina Staszak komentuje wystawę malarstwa kobiet pt. „Farba znaczy krew” w Muzeum nad Wisłą. Karolina Greś przybliża wystawę „Mocne kawałki. Feminizmy i geografie” w Stadtgalerie Saarbrücken. Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje pokaz "Ekspresje wolności. Bunt i Jung Idysz - wystawa, której nie było" w Muzeum Miasta Łodzi. W rubryce "Sztuka młodych" Wojciech Delikta przedstawia twórczość ilustratorki Joanny Bartosik. W rubryce "Rekomendacje" Zbigniew J. Mańkowski pisze o postawie artystycznej Sofii Dzemidovich i Łukasza Lewandowskiego. W rubryce "Dossier" Tomasz Biłka OP opowiada o obrazach Zbigniewa Cebuli. W dziale "Zaprojektowane" Alicja Wilczak prezentuje działania na pograniczu biżuterii i sztuki współczesnej duetu LIS². Poza tym aktualia i inne stałe rubryki. Zapraszamy do lektury.

Okładka: Konrad Krzyżanowski, „Portret żony z kotem”,1912, z kolekcji Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu, mat. pras. Muzeum Pałac Herbsta w Łodzi

Art Front dla streetartowej okładki „Arteonu”

Okładka lipcowego wydania „Arteonu” z 2011 roku otrzymała I nagrodęArt Front – w konkursie na prasową okładkę roku GrandFront 2011, w kategorii pism hobbystycznych. Do jubileuszowej, dziesiątej edycji konkursu organizowanego przez Izbę Wydawców Prasy zgłoszono 472 prace, w tym w kategorii pisma hobbystyczne aż 85. Okładki konkursowe oceniało i laureatów wyłoniło 30-osobowe jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej – dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Zgodnie z założeniami i regulaminem konkursu, przy ocenie zgłoszonych prac jury kierowało się „spójnością przekazu wizualnego i merytorycznego, poziomem realizacji graficznej oraz zgodnością stylistyczną z charakterem tytułu”.

Doceniona przez jurorów konkursu GrandFront 2011 okładka „Arteonu” przedstawia fragment muralu, wykonanego przez Remeda w Poznaniu, na ścianie budynku przy ul. Taczaka 11, w trakcie Festiwalu Murali „Outer Spaces” w maju 2011 roku. Autorką projektu zwycięskiej okładki jest Zofia Komorowska, dyrektor artystyczna Domu Wydawniczego „Kruszona”, natomiast zdjęcie, które zostało wykorzystane na okładce, wykonał Maciej Męczyński.


Dwie okładki „Arteonu” nagrodzone w konkursie na prasową okładkę roku GrandFront 2010

Okładka 12. numeru „Arteonu z 2010 roku otrzymała drugą nagrodę w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2010 w kategorii pism hobbystycznych. Trzecią nagrodą w tej samej kategorii uhonorowano natomiast okładkę listopadowego, 11. numeru „Arteonu” z 2010 roku. Do konkursu w kategorii pism hobbystycznych zostały zgłoszone 52 prace (na 319 ogółem w 13 kategoriach głównych). Laureatów konkursu wyłoniło 30-osobowe jury, w skład którego weszli dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Dokonując oceny, jury, zgodnie z założeniami regulaminu, jak co roku kierowało się spójnością przekazu wizualnego i merytorycznego, poziomem realizacji graficznej, zgodnością stylistyczną z charakterem tytułu.Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront jest realizowany pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym roku nagrody przyznano już po raz dziewiąty. Także w poprzednich edycjach konkursu GrandFront okładki „Arteonu” docierały do finału, otrzymując wyróżnienia i nagrody.Okładki „Arteonu” nagradzane w konkursie GrandFront przedstawiają, zgodnie z przyjętą koncepcją i rozpoznawalną stylistyką, twórczo wykorzystane dzieła wybranych przez redakcję artystów, fragmenty prac, czasem wręcz nierozpoznawalne lub konotujące treści diametralnie inne niż ich całość. Na reprodukcjach nie tylko widać indywidualny ślad twórcy (ślad pędzla, dłuta, gest), ale i materialny nośnik przekazu (strukturę farby, siatkę monitora, sploty tkaniny, ziarno fotograficzne). W konkursie GrandFront 2010 na nagrodzonych okładkach znalazły się: detal pracy Jake’a i Dinosa Chapmanów „I felt isecure II” z 2008 roku, pokazywanej na wystawie w Galerii Rondo Sztuki w Katowicach na przełomie 2010 i 2011 roku („Arteon” 12/2010), oraz fragment pracy „3 strzelby z przypinkami / 3 fusils badges” z 2007 roku Anette Messager, pokazywanej na wystawie w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie (kolekcja Anette Messager, fot. Marc Domage) od września do listopada 2010 roku („Arteon” 11/2010).


Nagroda w konkursie GrandFront 2009 dla „Arteonu”

Okładka 6. numeru „Arteonu” z 2009 roku otrzymała drugą nagrodę w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2009 w kategorii pism hobbystycznych. Autorem okładkowego zdjęcia jest Andrzej Dragan. Dokonując oceny, jury złożone z 29 osób (uznani twórcy grafiki prasowej: dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy), zgodnie z założeniami regulaminu, kierowało się spójnością przekazu wizualnego i merytorycznego, poziomem realizacji graficznej, zgodnością stylistyczną z charakterem tytułu.

Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront jest realizowany pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym roku nagrody przyznano już po raz ósmy. W edycjach GrandFront 2003, 2004, 2005 i 2006 okładki „Arteonu” docierały do finału, otrzymując wyróżnienia, a także I nagrodę (w roku 2003), a w 2007 roku wyróżnienie (5/2007) i Złoty Medal (za okładkę numeru 3/2007).

Okładki zakwalifikowane do finału konkursu GrandFront 2009 można było oglądać do 30 maja na wystawie w Zamku Królewskim w Warszawie. Będą one prezentowane także w wybranych salonach sieci empik w całej Polsce.

GrandFront 2007

Okładka 3. numeru „Arteonu” z 2007 roku otrzymała złoty medal w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2007 w kategorii pism hobbystycznych. Do finałowej szóstki jury złożone z 29 osób (uznani twórcy grafiki prasowej: dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy) zakwalifikowało także okładkę numeru 5., która otrzymała wyróżnienie.

Do konkursu w kategorii pism hobbystycznych zostało zgłoszonych 101 prac (na 375 prac ogółem we wszystkich ośmiu kategoriach). W ścisłym finale znalazły się aż dwie nasze okładki, a jedna z nich zdobyła złoty medal, wyprzedzając okładki takich czasopism, jak „Fotografia”, „Film” czy „Podróże”. Dokonując oceny, jury, zgodnie z założeniami regulaminu, kierowało się spójnością przekazu wizualnego i merytorycznego, poziomem realizacji graficznej, zgodnością stylistyczną z charakterem tytułu.

Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront jest realizowany pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym roku nagrody przyznano już po raz szósty. W edycjach GrandFront 2003, 2004, 2005 i 2006 okładki „Arteonu” docierały do finału, otrzymując wyróżnienia, a nawet I nagrodę (w roku 2003).

Okładka nagrodzona w tegorocznym konkursie GrandFront 2007 przedstawia fragment pracy Leona Tarasewicza, prezentowanej na wystawie „Malarstwo bez granic/Grenzenlose Malerei” w Kunsthalle St. Annen w Lubece w 2007 roku. Zgodnie z przyjętą w „Arteonie” koncepcją i rozpoznawalną stylistyką, okładka każdego wydania pisma jest twórczym wykorzystaniem dzieła wybranego przez redakcję artysty, pokazywany jest fragment pracy, czasem wręcz nierozpoznawalny lub konotujący treści diametralnie inne niż całość pracy. Na reprodukcji nie tylko widać indywidualny ślad twórcy (ślad pędzla, dłuta, gest), ale i materialny nośnik przekazu (strukturę farby, siatkę monitora, sploty tkaniny, ziarno fotograficzne).

Okładki zakwalifikowane do finału konkursu GrandFront 2007 można zobaczyć na wystawie w Zamku Królewskim w Warszawie (25-30 kwietnia), a następnie w salonach sieci empik w całej Polsce:

5-16 maja empik Galeria, Rzeszów, ul. Płk. Leopolda Lisa-Kuli 19

19-30 maja empik Silesia, Katowice, ul. Chorzowska 107

2-13 czerwca empik Manufaktura, Łódź, ul. Karskiego 5

16-28 czerwca empik, Bydgoszcz, ul. Gdańska 15

30 czerwca-11 lipca empik Megastore, Wrocław, Rynek 50

13-26 lipca empik Megastore, Poznań, ul. Ratajczaka 44

28 lipca-8 sierpnia empik Galaxy, Szczecin, Al. Wyzwolenia 18/20

GrandFront 2006

W konkursie Izby Wydawców Prasy na prasową okładkę roku GrandFront 2006 wyróżnienie otrzymała okładka grudniowego wydania "ARTeonu" z 2006 roku. Wśród czasopism 25-osobowe jury oceniało 268 zgłoszonych okładek. "ARTeon" nagrodzono wyróżnieniem w najliczniej reprezentowanej kategorii pism hobbystycznych (95 zgłoszeń). Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej: dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz, po raz pierwszy w tym roku, wydawcy, zgodnie z regulaminem, kierowało się przede wszystkim takimi kryteriami, jak "spójność przekazu wizualnego i merytorycznego, poziom realizacji graficznej, zgodność stylistyczna z charakterem tytułu czy też wartość handlowa okładki lub strony tytułowej jako >opakowania< tytułu prasowego". Zgodnie z założeniami organizatorów konkursu, jest on "miejscem konfrontowania osiągnięć grafiki prasowej oraz wyróżnienia prac najbardziej twórczych, pomysłowych i profesjonalnych". Ma za zadanie promować najlepsze rozwiązania związane z redagowaniem graficznym prasy i jednocześnie ukazywać poziom rozwiązań edytorskich.

Autorem instalacji, której fragment został pokazany na okładce magazynu o sztuce "ARTeon" nr 12 z 2006 roku, jest słoweński artysta Matej Andraž Vogrinčič. Praca została zaprezentowana podczas Liverpool Biennial 2006, a zdjęcie pochodzi z materiałów prasowych tej imprezy. Matej Andraž Vogrinčič urodził się w 1970 roku w Lublanie. Zwrócił na siebie uwagę jako "krawiec dla domów". Wykorzystując ofiarowaną odzież, najpierw "ubrał" zniszczony dom w swoim rodzinnym mieście, a następnie zaprezentował podobny projekt w Wenecji w 1991 roku.


GRAND FRONT 2005

Po raz trzeci poznański magazyn o sztuce „ARTeon” został doceniony przez jury Konkursu Izby Wydawców Pracy na Prasową Okładkę Roku GrandFront. Tym razem obie nasze okładki zdobyły wyróżnienie w kategorii czasopism branżowych.

Wyróżniona okładka „ARTeonu” z listopada 2005 r. przedstawia powiększony fragment obrazu „Théodor” francuskiego malarza Bernarda Frize’a, wystawianego na ubiegłorocznym Biennale w Wenecji. Z kolei na okładce z grudnia 2005 r. został umieszczony fragment pracy „Buty jesienne” fińskiej artystki Anni Rapinoja, tworzącej w nurcie eko-art. Obiekt ten jest zapowiedzią i symbolem bloku tematycznego poświęconego w tym numerze „ARTeonu” sztuce ekologicznej. Autorem projektów obu okładek jest Paweł Łubowski.

Konkurs GrandFront konfrontuje doroczne osiągnięcia grafiki prasowej i wynagradza prace najbardziej twórcze, pomysłowe i profesjonalne. Ma za zadanie promować najlepsze rozwiązania związane z redagowaniem graficznym prasy. W tegorocznej, czwartej, edycji ponownie zgłoszono rekordową liczbę prac – 546. O miano najlepszych walczyły nie tylko pisma o zasięgu ogólnopolskim i wysokim nakładzie, ale również lokalne, hobbystyczne i branżowe. Jury, dokonując oceny, brało pod uwagę przede wszystkim takie kryteria, jak „spójność przekazu wizualnego merytorycznego, poziom realizacji graficznej, zgodność stylistyczna z charakterem tytułu czy też wartość handlowa okładki lub strony tytułowej jako ‘opakowania’ tytułu prasowego”.

Okładki zakwalifikowane do finału konkursu można oglądać od 27 do 29 kwietnia na wystawie w Zamku Królewskim w Warszawie, a następnie w Empikach w wybranych miastach.


GRAND FRONT 2004

Jury oceniające okładki, zgłoszone do Konkursu Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2004, doceniło i uhonorowało okładkę 11. wydania „ARTeonu” z listopada 2004 r. Spośród 135 prac konkursowych w kategorii pism monotematycznych za jedną z najlepszych uznano m.in. właśnie okładkę „ARTeonu”. Wyróżniona okładka „ARTeonu” jest odpowiedzią redakcji tego magazynu o sztuce na propozycję udziału w przedsięwzięciu artystycznym, przygotowanym przez grupę Łódź Kaliska przy okazji jubileuszu 25-lecia działalności grupy. Łódź Kaliska poprosiła, by w ramach projektu „Okładka” została przygotowana m. in. okładka „ARTeonu”, w której w sposób zgodny z kanonami wydawniczymi zostanie twórczo wykorzystana praca artystyczna autorstwa grupy Łódź Kaliska. Pomysł ten nawiązywał do projektu zrealizowanego wcześniej z pismem „Playboy”. Grupa Łódź Kaliska zgodziła się, by jej praca została przedstawiona według charakterystycznej dla „ARTeonu” koncepcji, zgodnie z którą pokazywany jest fragment pracy, czasem wręcz nierozpoznawalny lub konotujący treści diametralnie inne niż całość pracy. Ta konsekwentna idea tworzenia okładek wynika z postmodernistycznej maniery interpretacyjnej, która zakłada, że możemy poznać jedynie część przekazu zawartego przez artystę w jego dziele, a nigdy jego całości.