strona gwna  > Apollonia
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Redakcja „ARTeonu” zostaa zaproszona do wsppracy ze Stowarzyszeniem Apollonia, ktre realizuje program „Europejskie wymiany artystyczne z krajami Europy Centralnej i Wschodniej”, i dziaa przy Radzie Europy w Strasburgu jako platforma dla wymiany artystycznej, spotka i konfrontacji (o Stowarzyszeniu Apollonia pisalimy we wrzeniowym numerze „ARTeonu”).

W grudniu 2001 r. Dom Wydawniczy „Kruszona” wyda numer specjalny „ARTeonu” z materiaami przygotowanymi przez Stowarzyszenie Apollonia, ktrego statutowym celem jest integracja europejskich artystw. Na stronach Apollonii znajd si m.in. dyskusja na temat organizacji i sensu istnienia takiego przedsiwzicia artystycznego, jakim jest biennale, toczona przez artystw, kuratorw, koordynatorw artystycznych, komisarzy narodowych pawilonw na biennale w rnych miastach (Istambule, Cetinje i Tiranie), a take wywiad z Davidem Mardellem, dyrektorem dziau kultury przy Radzie Europy w Strasburgu, o finansowaniu sztuki przez Rad Europy, rozmowa z Jaroslav Boubnow, kuratork przyszorocznej wystawy Manifesta 4. „ARTeon” na swych stronach pokaza polsk sztuk wspczesn, wykorzysta t wspania okazj do promocji naszych artystw i dorobku kulturalnego naszego kraju. Pokazalimy najwaniejsze polskie instytucje artystyczne, np. Zacht (rozmowa z Agnieszk Morawisk, o planach i sytuacji tej galerii) czy Muzeum Sztuki w odzi. Pokazalimy bogactwo postaw artystycznych - od klasyki polskiej awangardy po najmodszych artystw, a take rnorodno form wypowiedzi - od klasycznego malarstwa i rzeby, poprzez instalacje i performance, po media elektroniczne. Poowa nakadu tego specjalnego wydania magazynu o sztuce „ARTeon” bya bezpatnie rozprowadzana w gwnych instytucjach kulturalnych w 25 krajach Europy, partnerujcych Stowarzyszeniu Apollonia, w ambasadach, centrach sztuki wspczesnej, muzeach, uniwersytetach, galeriach m.in. takich pastw, jak Austria, Francja, Wielka Brytania, Norwegia, Niemcy, Wochy, ale take Grecja, Turcja, Cypr, Chorwacja, Wgry, Macedonia, Sowenia, Ukraina czy Rosja. Ten numer „ARTeonu” trafi rwnie do krytykw i historykw sztuki, kuratorw imprez artystycznych oraz artystw.